zondag 3 januari 2016

Foute voornemens

Dit jaar heb ik foute voornemens. En ik leg de lat heel hoog! Ik voel de enorme druk om de foute voornemens ook daadwerkelijk uit te laten komen. Dit jaar moet het lukken!!!

Dit is mijn top 3 van foute voornemens:


1.       Falen en heel veel fouten maken
2.       Vergissingen en blunders maken liefst op dagelijkse basis
3.       En zeker niet perfect zijn of doen

1. Falen en heel veel fouten maken
De beste leraar is je laatste fout. Want als iets niet lukt dan heb je niet gefaald maar geleerd.
Fouten maken geeft je kracht en energie om het te volgende keer anders te doen waardoor je ook andere dingen gaat doen, misschien dingen die je nog nooit gedaan hebt. Fouten zijn daardoor ook kansen die je leren te vertrouwen dat dingen ook goed kunnen gaan.

2. Vergissingen en blunders maken
Als je succes hebt betekent niet dat je geen vergissingen of blunders hebt gemaakt. Succes betekent dat je dezelfde blunder geen tweede keer maakt zoals het spreekwoord zegt “een ezel stoot zich in het algemeen niet 2 keer aan dezelfde steen”.

3.  En zeker niet perfect zijn of doen
Want als je streeft naar perfectie dan zal je nooit tevreden zijn; het is immers nooit goed genoeg. Maak de stap om dingen te doen die je wilt doen en vraag jezelf niet af of het perfect is maar geniet van het resultaat.


Mooie woorden van een coach/hypnotherapeut maar heb ik nu als “mijzelf” foute voornemens? Ja, ik steek een sigaret op, hang in de lampen en zak lekker door en zeg nou zelf; is dat nu echt fout of is dit de kunst verstaan om te genieten? Want dat is mijn echte voornemen voor 2016;
“mens ga leven”

Kuzzzz, Diana

P.S. En durf je jouw voornemens, goed of fout, met mij te delen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten